P90146771

MINI heeft na de Countryman nu ook zijn dynamische broertje Paceman op een aantal punten gewijzigd. Zijn aangescherpte exterieurdesign met subtiele details versterken de unieke positie van de Sports Activity Coupé.

MINI heeft ook goed nieuws voor (zakelijke) rijders die veel waarde hechten aan stijl, toonaangevende rijeigenschappen en “being different”. De MINI Paceman Cooper D is namelijk de eerste Paceman die dankzij de lage CO2-uitstoot van 111 g/km voldoet aan de eisen voor gereduceerde bijtelling van 20 procent. Hiermee is de MINI Cooper D Paceman de spannendste auto met 20% bijtelling. Het complete gamma van de nieuwe MINI Paceman is vanaf juli te bewonderen bij de Nederlandse MINI dealers.

P90146772

De ‘lichaamshouding’ van de nieuwe MINI Paceman zegt alles over het karakter van de unieke Sports Activity Coupé. De nieuwe exterieurdetails, de horizontale lijnen en de nieuwe lichtmetalen wielen accentueren het typerende MINI design. Je kunt bovendien kiezen voor contrasterende kleurencombinaties, Piano Black sierlijsten rond de lichtunits en de nieuwe metallic lakkleuren Jungle Green en Midnight Grey.

Kartachtig rijgedrag en lager verbruik. 

De nieuwe generatie MINI Paceman maakt ook van binnen de verwachtingen waar. In het expressief vormgegeven interieur is het nu nóg stiller dankzij de verbeterde geluidsisolatie. Het oog wordt getrakteerd op verchroomde details en donkere wijzerplaten in de snelheidsmeter en de toerenteller. Het MINI Center Rail opslagsysteem is standaard, evenals twee individuele, neerklapbare stoelen achterin. De inhoud van de bagageruimte varieert van 330 tot 1.080 liter.
Het dynamische, kartachtige rijgedrag is een van de sterke eigenschappen van de MINI Paceman. En dat geeft een verassende combinatie met de hogere zitpositie in de standaard gemonteerde sportstoelen. De motoren zijn efficiënter dan voorheen. Dankzij doeltreffende MINIMALISM-technologie voldoen ze nu allemaal aan de Euro 6-emissienorm zonder aan kracht en souplesse te hebben ingeboet. Dat geldt ook voor de topversie, de 160 kW (218 pk) sterke MINI John Cooper Works Paceman. De viercilinder turbobenzinemotor in de MINI Cooper S Paceman levert zelfs 5 kW meer vermogen dan voorheen: 140 kW (190 pk).

P90146765

Nu ook met 20% bijtelling.

In de nieuwe MINI Paceman gaan gunstige verbruikscijfers en groot rijplezier hand in hand met premium kwaliteit en een royale standaarduitrusting. De MINI Cooper D Paceman met 1,6-liter turbodieselmotor verbruikt gemiddeld 4,7 l/100 km. De bijbehorende CO2-emissie voor de handgeschakelde variant is 111 g/km, waardoor zakelijk rijders slechts 20 procent hoeven bij te tellen. Met 82 kW (112 pk) vermogen en 270 Nm trekkracht biedt ook deze dieselversie onvervalst rijplezier zoals dat van een MINI verwacht mag worden.

Een bandenspanningscontrolesysteem en verwarmbare buitenspiegels zijn aan de standaarduitrusting toegevoegd. De optielijst is verder uitgebreid met adaptieve bochtverlichting en Xenonverlichting, schakelpeddels voor de automatische transmissie, LED-mistlampen en -dagrijverlichting. Het moderne karakter van de nieuwe MINI Paceman komt volledig tot uiting in het uitgebreide MINI Connected, dat naadloos integreert met iedere smartphone. Behalve door het downloaden van talloze handige apps kan het rijplezier ook worden verhoogd met typische MINI-functies zoals Mission Control, Dynamic Music, de MINIMALISM Analyser en toegang tot Facebook en Twitter.

Bron: MINI Nederland

Tagged with →  
Share →

Posts per onderwerp

Contact

Wij zijn benieuwd naar jouw mening! Reageer op posts in de 'comments' of deel een bericht via Facebook en Twitter! Heb je nieuwstips? stuur naar: mail@miniblog.nl.

Copyright

© 2012 MINIblog.nl | alle rechten voorbehouden. MINIblog.nl is een zelfstandig nieuwsblog over MINI en is op geen enkele manier verbonden met BMW AG of BMW Group Nederland. MINI is een geregistreerd handelsmerk van BMW AG. Het is niet toegestaan artikelen te kopiëren of deze site te framen. Het is niet toegestaan RSS feeds te publiceren zonder onze toestemming. Bij citaten of links altijd MINIblog.nl als bron vermelden.