F57MINIcabrio

A new MINI is born in Born: de MINI F57 Cabrio! 

MINI presenteerde vandaag de nieuwe vierzits Cabriolet. Het jongste lid van de MINI familie is in alle opzichten karaktervol en Born in The Netherlands.

Uniek concept

De MINI Cabrio is nog altijd uniek in zijn klasse. In dit segment zijn er geen alternatieven. Het uiterlijk van de nieuwe cabrio heeft alle klassieke MINI designkenmerken maar ook interessante vernieuwingen. Het stoffen cabriodak is volledig automatisch te openen en te sluiten. Dit gaat bij snelheden tot 30 km/uur en kost slechts 18 seconden. Uniek zijn nog steeds de ‘sliding roof function’ en de onzichtbaar in de carrosserie opgenomen ‘rollover protection’.

P90201661_lowRes_mini-cooper-s-conver

De speciale MINI Yours versie van de softtop met het patroon van de Britse vlag (Union Jack) is optioneel. De carrosserie van de MINI Cabrio is verstevigd en de set-up van het onderstel is aangepast om de voor MINI kenmerkende, kartachtige wegligging te realiseren. Snelheidsafhankelijke Servotronic stuurbekrachtiging en Dynamic Stability Control (DSC) inclusief Dynamic Traction Control (DTC) en Electronic Differential Lock Control (EDLC) zijn standaard. De MINI Cooper S Cabrio komt met Performance Control, Dynamic Damper Control en een sportonderstel.

Gallery: het vernieuwde cabrio dak

Productie exclusief bij VDL Nedcar

De productie van de open versie is voorbehouden aan VDL Nedcar in het Zuid-Limburgse Born. De productie van de F57 start in november 2015 en de eerste exemplaren arriveren dan voor de lente begint in maart bij de Nederlandse MINI dealers.
De MINI Cabrio is het tweede model dat VDL Nedcar in productie neemt. Volgend jaar verwachten ze het derde model in productie te nemen. Dat betreft dan de nieuwe MINI Countryman.

Ruimer, stiller, sneller en nog veiliger

De nieuwe MINI Cabrio is een stuk ruimer dan zijn voorganger en biedt vier volwaardige zitplaatsen. Het model heeft zoals beschreven een volledig elektrisch bedienbare softtop die ook als ‘schuifdak’ valt te bedienen. Aspecten als geluidsisolatie en veiligheid kregen extra aandacht bij de ontwikkeling wat onder andere te merken is aan de stijvere carrosserie.

P90201654_lowRes_the-new-mini-convert

Evenals de MINI 3-deurs is de nieuwe MINI Cabrio groter dan zijn voorganger. Hij is 98 mm langer, 44 mm breder en 7 mm hoger dan voorheen. De spoorbreedte groeide 42 mm (voor) en 34 mm (achter). Mede dankzij de 28 mm langere wielbasis is er meer ruimte voor de passagiers achterin en zijn de voorstoelen over een groter bereik verschuifbaar. De bagageruimte is 25 procent in volume toegenomen en komt nu aan een inhoud van 215 liter met gesloten kap (160 liter met open dak). De achterbank is in twee delen neerklapbaar, zodat ook langere voorwerpen zijn mee te nemen. Het interieur biedt de vertrouwde en kenmerkende aanblik van de nieuwe generatie MINI modellen, dus met het instrumentarium op de stuurkolom en centraal op het dashboard het grote ronde cluster met daarin de display voor onder meer navigatie.

Motoren en aandrijving

De nieuwe MINI Cabrio is vanaf de marktintroductie leverbaar in drie motorvarianten. De 1,5-liter driecilinder-in-lijn benzinemotor in de MINI Cooper Cabrio levert 100 kW (136 pk) bij een gemiddeld verbruik vanaf 4,9 l/100 km en een CO2-emissie van 114 g/km.* De 2,0-liter viercilinder-in-lijn benzinemotor in de MINI Cooper S Cabrio levert 141 kW (192 pk) en verbruikt minimaal 5,6 l/100 km, wat overeenkomt met een CO2-emissie van 131 g/km.* De MINI Cabrio is er ook als Cooper D met een 85 kW (116 pk) sterke 1,5-liter driecilinder-in-lijn dieselmotor. Deze versie neemt genoegen met een verbruik van 3,8 l/100 km en een CO2-emissie van 100 g/km.*

Een handgeschakelde zesversnellingsbak is standaard en de 6-traps Steptronic automatische transmissie is in alle gevallen optioneel. Voor de MINI Cooper S Cabrio kan er optioneel gekozen worden voor de 6-traps Steptronic sporttransmissie met schakelflippers aan het stuurwiel. Verder zorgen de standaard aanwezige MINIMALISM technologie en de optionele MINI Driving Modes inclusief een GREEN mode voor maximale efficiency.

P90201656_lowRes_the-new-mini-convert

MINI Cabrio bij introductie leverbaar als:

MINI Cooper S Cabrio: 4-cilinder-in-lijn benzinemotor met MINI TwinPower Turbo
Technologie (turbo, directe brandstofinspuiting, volledig variabele klepbediening,
variabele nokkenascontrole).
cilinderinhoud: 1.998 cm3
vermogen: 141 kW (192 pk) bij 5.000 – 6.000 tpm
max. koppel: 280 Nm bij 1.250 – 4.000 tpm (300 Nm met overboost)
acceleratie (0 – 100 km/uur): 7,2 seconden (automaat: 7,1 seconden)
topsnelheid: 230 km/uur (228 km/uur)
gemiddeld brandstofverbruik*: 6,0 – 6,1 liter (5,6 – 5,8 liter)/100 kilometer
CO2-emissie*: 139 – 142 g/km (131 – 134 g/km), emissienorm: Euro 6.

MINI Cooper Cabrio: 3-cilinder-in-lijn benzinemotor met MINI TwinPower Turbo
Technologie (turbo, directe brandstofinspuiting, volledig variabele klepbediening, variabele nokkenascontrole).
cilinderinhoud: 1.499 cm3
vermogen: 100 kW (136 pk) bij 4.400 tpm
max. koppel: 220 Nm bij 1.250 tpm (230 Nm met overboost)
acceleratie (0 – 100 km/uur): 8,8 seconden (automaat: 8,7 seconden)
topsnelheid: 208 km/uur (206 km/uur)
gemiddeld brandstofverbruik*: 4,9 – 5,1 liter (5,1 – 5,3 liter)/100 kilometer
CO2-emissie*: 114 – 118 g/km (119 – 123 g/km), emissienorm: Euro 6.

MINI Cooper D Cabrio: 3-cilinder-in-lijn dieselmotor met MINI TwinPower Turbo Technologie (turbo met variabele turbinegeometrie, common rail-directe brandstofinspuiting).
cilinderinhoud: 1.496 cm3
vermogen: 85 kW (116 pk) bij 4.000 tpm
max. koppel: 270 Nm bij 1.750 – 2.250 tpm (300 Nm met overboost)
acceleratie (0 – 100 km/uur): 9,9 seconden (automaat: 9,9 seconden)
topsnelheid: 195 km/uur (195 km/uur)
gemiddeld brandstofverbruik*: 3,8 – 4,0 liter (3,9 – 4,1 liter)/100 kilometer
CO2-emissie*: 100 – 105 g/km (104 – 109 g/km), emissienorm: Euro 6.

* EU testcyclus cijfers, brandstofverbruik afhankelijk van gekozen bandenformaat.

Bron: MINI Nederland

Tagged with →  
Share →

Posts per onderwerp

Contact

Wij zijn benieuwd naar jouw mening! Reageer op posts in de 'comments' of deel een bericht via Facebook en Twitter! Heb je nieuwstips? stuur naar: mail@miniblog.nl.

Copyright

© 2012 MINIblog.nl | alle rechten voorbehouden. MINIblog.nl is een zelfstandig nieuwsblog over MINI en is op geen enkele manier verbonden met BMW AG of BMW Group Nederland. MINI is een geregistreerd handelsmerk van BMW AG. Het is niet toegestaan artikelen te kopiëren of deze site te framen. Het is niet toegestaan RSS feeds te publiceren zonder onze toestemming. Bij citaten of links altijd MINIblog.nl als bron vermelden.