Op de Geneva International Motor Show 2012 vindt de wereldpremière van de MINI Clubvan Concept plaats. Wij hadden al eerder een bericht over een MINI Van op basis van de Clubman en nu komt hij er toch echt.

Stijl kan ook verbazingwekkend praktisch zijn. De op de MINI Clubman gebaseerde conceptauto combineert het bekende rijplezier en de stijl van een MINI met de voordelen van extra laadruimte. De gesloten laadruimte achter de voorstoelen en de ondoorzichtige achterste zijramen zijn de meest onderscheidende elementen van dit concept ten opzichte van de MINI Clubman. De laadruimte van de MINI Clubvan Concept is een nieuwe interpretatie van de classic Morris Mini Van uit de jaren ’60: maximale hoeveelheid interieurruimte op de kleinste mogelijke basis.

De afgesloten laadruimte achter de voorstoelen en de ondoorzichtige achterste zijruiten van de nieuwe concept zijn nog het meest opvallend gewijzigd ten opzichte van de MINI Clubman. De MINI Clubvan maakt dankbaar gebruik van de bredere inzetmogelijkheden. Zowel zakelijk als privé. De MINI Clubvan Concept combineert lifestyle met praktische bruikbaarheid. Twee stoelen, vijf deuren, eindeloze gebruikpotentie.

Met maar twee stoelen krijgt de MINI een grote laadruimte. De laadruimte reikt van de split-achterdeuren tot aan het rooster achter de voorstoelen. Hierdoor wordt de ruimte optimaal benut. Zes bevestigingsopeningen verzonken in de laadvloer zijn met elastische banden te gebruiken om items van verschillende lengtes, hoogtes en breedtes op hun plaats te houden zonder het risico dat zij gaan schuiven. Het rooster is stevig aan de carrosserie bevestigd om te voorkomen dat voorwerpen hun weg vinden naar de voorstoelen, zelfs bij extreem hard remmen. Het onderste gedeelte van de scheiding is gemaakt van massief aluminium, terwijl het bovenste gedeelte bestaat uit een zilverkleurige roestvrij stalen honingraat rooster. De zijwanden en de vloer van de laadruimte zijn bekleed met hoogwaardig antraciet-kleurig doek. De antraciet interieurhemel is uitstrekt over de gehele lengte van het interieur. Dit uniforme kleurenschema benadrukt de raszuivere, praktisch georiënteerde karakter van de MINI Clubvan Concept.

Net als de MINI Clubman, is de MINI Clubvan Concept een vijfdeurs auto met een twist. Twee voorportieren voor de bestuurder en voorpassagier, twee zijdelings scharnierende deuren aan de achterzijde en de achteraan scharnierende Clubdoor aan de rechterkant creëren een comfortabele toegang tot het interieur. De Clubdoor geeft eigenaren de mogelijkheid om losse of kleinere voorwerpen te laden vanaf de zijkant van de auto. Het royale ruimteaanbod aan boord van de concept car kan worden benut op verschillende manieren. Commerciële gebruikers zullen vooral blij zijn met de mogelijkheden om de laadruimte te configureren naar persoonlijke wensen. Zo kunnen bijvoorbeeld gereedschappen en goederen netjes en veilig worden opgeslagen in op maat gemaakte laden of rekken. De 12-volt stopcontacten in het achterste gedeelte van de laadruimte bieden extra functionaliteit.

De MINI Clubvan Concept is gespoten in British Racing Green. Zoals gebruikelijk voor auto’s die belast zijn met transport taken zijn de achterste zijruiten van de MINI Clubvan Concept ondoorzichtig. Polycarbonaat delen, die aan de buitenkant in de kleur van de auto zijn gespoten, en zwaar getint glas voor de achterste deuren maken het moeilijk om in de laadruimte te kijken.

De MINI Clubvan is de eerste premium auto in dit segment. In Nederland zal de auto helaas niet onder de grijs kenteken regeling vallen door de vorm van de laadruimte. Eens kijken hoeveel kunstenaars, schilders, aannemers e.d. gebruik gaan maken van dit luxe werkpaard.

Bron: BMW Group

Share →

One Response to De MINI Clubvan Concept op Genève

  1. doriss schreef:

    Grijs Kenteken: wel in FR BEL, DL helaas, niet voor NL (http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst /zakelijk/auto_en_vervoer/auto_van_de_onderneming/autokosten/bestelauto_of_personenau to )

Posts per onderwerp

Contact

Wij zijn benieuwd naar jouw mening! Reageer op posts in de 'comments' of deel een bericht via Facebook en Twitter! Heb je nieuwstips? stuur naar: mail@miniblog.nl.

Copyright

© 2012 MINIblog.nl | alle rechten voorbehouden. MINIblog.nl is een zelfstandig nieuwsblog over MINI en is op geen enkele manier verbonden met BMW AG of BMW Group Nederland. MINI is een geregistreerd handelsmerk van BMW AG. Het is niet toegestaan artikelen te kopiëren of deze site te framen. Het is niet toegestaan RSS feeds te publiceren zonder onze toestemming. Bij citaten of links altijd MINIblog.nl als bron vermelden.